Super Mario Run: beoordelen of afwijzen?

Super Mario Run is het eerste mobiele telefoonspel dat ooit door Nintendo is uitgebracht. Op dit moment is het exclusief voor de iPhone, maar er zijn plannen voor de toekomst om het op Android uit te brengen. Het is beschikbaar op alle iOS-apparaten waarop iOS 8.0 of hoger kan worden uitgevoerd.

De game lijkt erg op de klassieke Mario-games, maar is geoptimaliseerd voor het touchscreen. Het genre is een beetje anders, omdat het een automatisch runner-spel is, net als het spel Canabalt. Mario zal continu naar rechts rennen en spelers moeten sprongen maken wanneer dat nodig is. Door deze speelstijl is het tempo sneller dan in eerdere Mario-spellen.

Met een tik op het scherm kan Mario springen en als je je vinger ingedrukt houdt, springt hij over een grotere afstand. Gebruikers moeten deze sprongen activeren om monsters te ontwijken, op richels te springen, muren te beklimmen en over kuilen te springen. Het is mogelijk om dit spel in portretmodus te spelen met slechts een enkele duim.

In tegenstelling tot andere Mario-spellen, zijn levels meestal een verticale klim van links naar rechts. De niveaulay-outs lijken op een zigzag in een toren. De camera is gericht op Mario, dus er is heel weinig open ruimte in vergelijking met de andere games. Dit kleinere gebied is mogelijk meer geschikt voor het spelen van games op de kleine schermen van mobiele telefoons.

De spelmodus voor dit Mario-spel heet World Tour. Er zullen zes werelden zijn met 24 niveaus gelijkmatig verdeeld. Veel van de levels spelen als een ingewikkeld doolhof. De bekende spookhuislevels worden een complexe zoektocht naar de uitgang met bekende elementen uit Super Mario World. Er is ook een modus voor meerdere spelers om door het spel te racen tegen vrienden.

Voor een ervaren Mario-speler kan het hele spel binnen een paar uur worden uitgespeeld. Gelukkig hebben de levels elementen van herspeelbaarheid. Er zijn meerdere paden om niveaus te verslaan en er zijn onderweg veel zij-uitdagingen.

De game bevat een modus voor het bouwen van een koninkrijk om winkels, huizen en andere esthetische upgrades te ontgrendelen met munten en padden. De ontgrendelbare objecten geven ook toegang tot speciale niveaus en nieuwe personages.

Er zijn in totaal zes speelbare personages die kunnen worden ontgrendeld. Luigi kan worden ontgrendeld na het verzamelen van voldoende punten in de spelmodus Toad Rally. Princess Peach wordt ontgrendeld na het verslaan van alle niveaus in World Tour. Yoshi wordt bereikt door na het ontgrendelen van Yoshi's huis in Toad Rally. Als je een MyNintendo-account aanmaakt en leuk vindt, ontgrendel je Toad als speelbaar personage. Toadette, de vrouwelijke versie van Toad, wordt ontgrendeld na aankoop van Toadette's House in Toad Rally. Elk personage heeft zijn eigen speciale vaardigheden die je een voordeel geven in het spel.

Het is niet de meest veelzijdige Mario-game op de markt, maar het is een geweldige waarde voor de prijs van $ 9,99. Het is een must-have voor Nintendo-fans, aangezien het de eerste en mogelijk enige exclusieve mobiele telefoon van Nintendo is. Het is een spel van hoge kwaliteit ontwikkeld door Nintendo en het is goedkoper dan het kopen van een spel voor de DS of Wii. Het is een zeer verslavend spel en een veel betere tijdmoordenaar dan Angry Bird of Flappy Bird. Android-fans zullen binnenkort in staat zijn om mee te doen aan het plezier in de nabije toekomst.

Aanbevolen verhalen

Hoe u de beste kabelmodem krijgt: moet u kopen of huren?

U kunt mogelijk geld besparen en hogere snelheden behalen door een kabelmodem te kopen in plaats van er een te huren bij uw internetprovider. Dit is wat u moet weten.