Ik ben gestopt met drinken: 7 manieren waarop het mijn leven en bedrijf heeft veranderd

Dit artikel is geschreven door James Swanwick, lid van The Oracles, auteur, ondernemer, medeoprichter van Swanwick Sleep en CEO van The 30-Day No Alcohol Challenge. April is Alcohol Awareness Month.

Laat me duidelijk zijn: ik ben nooit alcoholist geweest. Ik was een sociale drinker die genoot van een paar wijntjes na het werk om te ontspannen na een stressvolle dag. In de weekenden dronk ik een paar biertjes terwijl ik met vrienden naar sport keek.

Maar deze gewoonte van een paar 'onschuldige' (maar regelmatige) drankjes eiste zijn tol. Ze maakten me moe en traag. Ik was ongemotiveerd en prikkelbaar. Ik werd 's nachts wakker. Ik presteerde niet goed op het werk. (Overmatig drinken kost de VS meer dan $ 200 miljard per jaar, grotendeels als gevolg van verloren arbeidsproductiviteit.) Ik kreeg een bierbuik en werd steeds dikker in het gezicht. Ik voelde me gewoon gemiddeld - misschien een vijf of zes op 10 - op elk gebied van mijn leven.



Nadat ik in 2010 wakker werd met een schokkende kater op het South by Southwest Festival, besloot ik om als experiment 30 dagen geen alcohol te drinken. Dertig dagen kwamen en gingen, en ik bleef op de wagen. Sindsdien heb ik geen druppel alcohol meer aangeraakt.

Hier zijn zeven dingen die ik heb geleerd.

1. Mijn overtuigingskracht verbeterde.

Studies tonen aan dat overtuiging en invloed meer te maken hebben met hoe dan met wat je zegt. Toen mensen zeiden: ga door! Neem er gewoon een, ik wees naar mijn hoofd met een sluwe grijns en zei: Nee, ik ben te sterk van geest. Of ik gaf een beleefd antwoord als:

  • Ik ben aan het rijden.
  • Ik ben aan het detoxen en neem een ​​pauze van alcohol.'
  • Ik drink vanavond niet. Ik moet 's ochtends vroeg opstaan.
  • Ik ben goed met water voor nu. Bedankt.'

Ik heb me nooit verontschuldigd voor het doorgeven van de alcohol. Ik bezat het en voelde me helemaal op mijn gemak zonder te drinken. Toen mensen mijn zelfvertrouwen en speelsheid zagen, vond niemand dat ik raar was omdat ik niet dronk; ze waren eerder onder de indruk van mijn discipline. Die discipline werd overgedragen naar nieuwe zakelijke ondernemingen.

2. Ik heb nieuwe vrienden en contacten gemaakt.

Een belemmering om te stoppen met drinken is de waargenomen sociale druk om te drinken. In het boek 'Evolutionaire psychologie' vertelt professor David Buss over de echte gevaren waarmee onze voorouders werden geconfronteerd toen ze werden verbannen uit hun stam: geen onderdak, veiligheid of voedsel. Deze gevaren zijn niet echt van toepassing in de moderne wereld. Hoewel ik mijn vrienden niet ontsloeg, vond ik een nieuwe stam mensen bij fitnesslessen, ondernemende meesterbreinen en meetupgroepen die matig of helemaal niet dronken. Ik begon met het organiseren van maandelijkse alcoholvrije pokeravonden in mijn appartement voor lokale ondernemers, wat mijn bedrijven hielp door mijn netwerk uit te breiden. (Als je iets host, zijn mensen eerder geneigd je te helpen.)

3. Mijn sociale vaardigheden verbeterden.

Met een helderder hoofd dacht ik meer na over hoe ik mensen kon helpen, dan hoe zij mij konden helpen. Ik heb geleerd om mensen in gesprek te brengen door vragen te stellen als: Vertel eens over jezelf of Wat is jouw verhaal? of Dat is interessant, vertel me meer. Ik vertrouwde niet op alcohol om losser te worden; Ik vertrouwde gewoon op menselijke vaardigheden, intens luisteren, zelfverzekerdheid en vertrouwen.

4. Goede gewoonten vervingen de slechte.

Nieuwe patronen kunnen oude neurologische patronen en gewoonten tenietdoen, zegt Charles Duhigg in 'The Power of Habit'. Door me te concentreren op één vaste gewoonte (niet drinken), leerde ik mezelf hoe ik andere routines in mijn leven kon herprogrammeren.

Ik at, werkte, sliep en spaarde anders. Ik begon eerder wakker te worden om voor het werk naar de sportschool te gaan of een wandeling te maken. In plaats van een vergadering te houden, zou ik in plaats daarvan met iemand gaan hardlopen. Plannen maken voor de volgende ochtend vroeg gaf me een geweldig excuus om vroeg naar huis te gaan, te gaan slapen en vroeg op te staan ​​om een ​​mooie nieuwe dag aan te pakken. Dit alles resulteerde in een betere productiviteit gedurende de dag.

5. Ik ging beter om met stress.

Het verlangen naar alcohol is meestal een reactie op stress, verveling of eenzaamheid. Toen ik de behoefte voelde om te drinken, hield ik mijn adem 10 seconden in en ademde 10 seconden uit. Of ik maakte een stevige wandeling rond het blok en voelde me binnen vijf minuten beter. Of ik deed 60 seconden stersprongen of burpees.

Door je lichaam van een gestreste emotionele toestand naar een hijgende en puffende toestand te verplaatsen, wordt alcohol tot het laatste waar je aan denkt. Je kunt dezelfde methode toepassen om elke hunkering te verpletteren wanneer je dingen gedaan moet krijgen.

6. Ik vierde het anders.

Voordat ik stopte met drinken, vierde ik altijd succes, zoals een promotie of productlancering, met een drankje. Tegenwoordig ga ik uit eten of maak ik een roadtrip om mijn hoofd leeg te maken en strategieën te bedenken. Als ik een bar of restaurant binnenstap, loop ik zelfverzekerd naar de barman toe en zeg: ik neem een ​​ijsje water met een stukje limoen alsjeblieft.

7. Ik ben afgevallen.

Ik verloor maar liefst 13 kilo vet rond mijn buik na 30 alcoholvrije dagen. Deze factoren verklaren dit:

  • Alcohol vertraagt ​​je stofwisseling. Het lichaam breekt alcohol af voor vetten en suikers.
  • Alcohol bevat veel lege calorieën. Een pint bier bevat ongeveer evenveel calorieën als een stuk pizza.
  • Door overmatig drinken eet je veel meer junkfood zoals friet en toetjes. (Het personeel van de New Scientist zag een verbeterde bloedglucosebalans na een maand zonder alcohol.)
  • Stoppen met drinken geeft je de energie om actiever te zijn.

Ik zeg niet dat je voor altijd moet stoppen met drinken. Maar welke kansen saboteer je met een paar 'onschuldige' drankjes?

Het opbouwen van een bedrijf brengt opoffering met zich mee. Voor sommige ondernemers zijn gezonde gewoonten de eerste die worden verwaarloosd. Vergaderingen, e-mails, telefoontjes en het blussen van branden hebben prioriteit.

Niet drinken heeft me veranderd - persoonlijk en professioneel. En het zal jou ook transformeren. Probeer het. Ik wed dat ik gelijk heb. En als ik dat ben, ben je me een glas water met ijs en een stukje limoen schuldig.

ik-stop-met-drinken-7-manieren-het-veranderde-mijn-leven-en-zakelijke foto 1

'De 30-dagen geen alcohol-uitdaging: uw eenvoudige gids om gemakkelijk alcohol te verminderen of te stoppen' is nu beschikbaar. Haal hier je gratis boek en doe mee aan het online programma op: www.30daynoalcoholchallenge.com.

de orakels

The Oracles is een brain trust die alleen op uitnodiging toegankelijk is en bestaat uit 's werelds toonaangevende ondernemers die hun topadvies en successtrategieën delen om anderen te helpen hun bedrijf te laten groeien, een beter leven te leiden en sneller succes te behalen. Interesse...

Lees verder

Aanbevolen verhalen

De 7 best betalende IT-certificeringen van 2017

Toon je moed en verbeter je carrière door dit jaar een van deze bestbetaalde IT-certificeringen te behalen.

Heb je een nieuwe medewerker? 10 manieren om ze welkom en productief te maken.

Details zijn altijd belangrijk.

'Rock Band VR' is de domste game ooit en ik ben er dol op

Het is een van de eerste onmisbare VR-games.

5 manieren om genoeg bijverdienste te verdienen om uiteindelijk je baan op te zeggen

Bijna iedereen droomt ervan zijn of haar dagelijkse baan op te zeggen, of het nu morgen, volgend jaar of in het volgende decennium is.