8 kleine veranderingen om je leven 10 keer leuker te maken

Ik denk dat we er allemaal voor open staan ​​om veranderingen in ons leven aan te brengen die ons gelukkiger en succesvoller maken, maar weinigen van ons zetten door, omdat het een ontmoedigende en enorme onderneming is om ons in te zetten voor iets dat ons leven gaat veranderen, toch?

Niet noodzakelijk.

In plaats van je te concentreren op enorme, radicale stappen, begin je vooruit door deze acht veranderingen op te nemen die zo klein en eenvoudig zijn dat je ze meteen kunt implementeren.



Deze acht stappen kunnen je leven drastisch ten goede veranderen.

1. Herprogrammeer je geest om positief te blijven.

Onze gedachten en acties worden beïnvloed door onze gevoelens. Dat is de reden waarom als je je gewoon rot voelt omdat het slecht weer is of je een stressvolle week hebt gehad, je alleen maar in bed wilt blijven.

Hier is het probleem. Negativiteit is overal om ons heen. Daar kunnen we ook niets aan doen, maar wat we wel kunnen doen, is leren hoe we onze geest kunnen herprogrammeren om positief te blijven. Je kunt niet elke negatieve gedachte opsluiten in de happy-clappy end-zone van je geest, maar je kunt de leiding nemen over je gedachten door:

  • Een dankbaarheidsdagboek bijhouden. Schrijf elke dag op waar je dankbaar voor bent in plaats van je zorgen te maken over wat je niet hebt. Dankbaarheid maakt je gelukkiger, verhoogt je productiviteit en helpt je 's nachts beter te slapen.
  • Positieve affirmaties creëren en herhalen die de vooruitgang erkennen die je boekt op de gebieden waar je wilt verbeteren.
  • Je omringen met positieve mensen die je opbeuren. Onthoud dat emoties besmettelijk zijn.
  • Erken geen negatieve gedachten.
  • Actief blijven. Lichaamsbeweging maakt endorfines vrij, maar nietsdoen leidt tot overanalyse en overdenken.

2. Zet je wekker een half uur eerder.

Een eigenschap die veel succesvolle individuen gemeen hebben, is dat ze vroeg opstaan. Hoewel je niet op het goddeloze uur van 03:45 uur hoeft op te staan, zoals Tim Cook van Apple, zou je een half uur eerder kunnen beginnen met vroeg opstaan. Dus als je je wekker normaal gesproken op 7 uur 's ochtends zet, zet hem dan op 6:30 uur.

De reden?

Dit geeft je 's ochtends wat extra tijd om te sporten, mediteren, lezen, je e-mails checken, ontbijten met je familie, je dag plannen of werken aan iets waar je gepassioneerd over bent. Het voorkomt dat je elke ochtend de deur uit rent en je vergeetachtig, onvoltooid en verward voelt. Tijdregistratie is de sleutel tot zelfverbetering.

3. Ruim jezelf onmiddellijk op.

Hoe lang duurt het echt om je bed op te maken of je ochtendafwas te doen? Misschien vijf minuten? Hier gaat het om. Als je deze kleine klusjes niet bijhoudt, stapelen ze zich snel op. Die cornflakeskom en koffiemok worden een gootsteen vol stinkende vaat die veel tijd kost om schoon te maken. Als u onmiddellijk wast, zou u deze hoofdpijn niet hebben.

Bovendien zijn mensen die onmiddellijk na zichzelf opruimen, zoals elke ochtend hun bed opmaken, gelukkiger en succesvoller, omdat je je hierdoor voldaan voelt, rommel opruimt en ze een gevoel van controle geeft.

4. Overdrijf niet.

Een veelvoorkomend thema dat me opvalt bij zelfhulpadvies is hoe mensen het stellen van doelen gemakkelijk laten klinken. Ze zullen je aanraden om meer te bewegen of te slapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je 12 uur per dag werkt en helpt met een pasgeboren baby.

Ik verzin geen excuses. Verre van. Het is gewoon gemakkelijker om je te binden en met succes door te voeren als je je doelen eenvoudig en duidelijk gedefinieerd houdt. Begin klein en werk je omhoog. Spring niet voorover in een marathon als je meer beweging nodig hebt. Begin met 10 push-ups per dag, een blokje om na het eten of dit zeven minuten durende trainingsplan dat je in je kamer kunt doen.

Als je gezonder wilt gaan eten maar niet zo'n kok bent, probeer dan een service zoals Blue Apron of Sun Basket. Ze sturen gezonde ingrediënten naar je huis en geven je stap-voor-stap instructies voor het bereiden van de maaltijden. Als je wilt beginnen met mediteren, begin dan met vijf minuten per dag te besteden.

Dit geldt ook in de zakenwereld. Toen we met mijn bedrijf begonnen, probeerden we alles voor iedereen te zijn. Nu concentreren we ons erop het beste factureringsbedrijf te zijn dat er is. Niet te veel beloven en niet leveren.

5. Wees niet zo voorspelbaar.

Elke dag hetzelfde doen, brengt ons in een sleur. Een van de beste dingen die je voor jezelf kunt doen, is ophouden zo voorspelbaar te zijn. Breek minstens één keer per week uit je comfortzone en doe iets nieuws dat je nog nooit eerder hebt gedaan. Probeer dat Thaise restaurant eens. Ga snowboarden. Koop een kledingkast in een andere winkel.

Jij krijgt het punt.

Ons openstellen voor nieuwe ervaringen maakt ons gelukkiger, verandert onze perspectieven, helpt ons nieuwe kansen te herkennen, geeft energie en maakt ons ontvankelijker voor verandering. Deze cyclus cirkelt terug. Nieuwe ervaringen maken je gelukkiger.

6. Verwissel klagen voor het uiten van dankbaarheid.

Zelfs tijdens mijn donkerste tijden probeerde ik altijd optimistisch te blijven door mezelf eraan te herinneren dat ik, ondanks het mislukken van mijn bedrijf, nog steeds de steun had van mijn familie en vrienden. Dat heeft me geholpen om het beste te maken van een anders moeilijke situatie.

Een van de beste manieren om je beter te voelen wanneer je het het meest nodig hebt, is door je dankbaarheid te tonen. Wees dankbaar voor het beste dat je vandaag is overkomen. Ik noemde al het bijhouden van een dagelijks dankbaarheidsdagboek, maar ik wil benadrukken dat dit je leven kan veranderen. Onderzoekers hebben ontdekt dat;

  • Degenen die wekelijks een dankbaarheidsdagboek bijhouden, hebben de neiging om meer te bewegen, hebben minder lichamelijke klachten en zijn optimistischer over hun toekomst.
  • Dagelijkse bespreking van dankbaarheid kan de alertheid, het enthousiasme, de vastberadenheid, de aandacht, de energie en de slaapduur verhogen, en het aantal meldingen van depressie verminderen.
  • Mensen die dagelijks aan dankbaarheid denken, praten of schrijven, zullen eerder iemand met een persoonlijk probleem helpen of emotionele steun bieden.
  • Degenen die dankbaar zijn, hechten minder belang aan materiële goederen, zijn minder jaloers op anderen en zijn meer geneigd hun bezittingen met anderen te delen.
  • Dagelijkse dankbaarheidspraktijken kunnen coronaire hartziekte helpen voorkomen.

Toon uw dankbaarheid aan vrienden, familie, klanten en collega's. Mensen oprecht bedanken is een van de beste manieren om relaties te versterken. Immers, voelt het niet geweldig als iemand je bedankt voor je harde werk, het doen van een karwei, of gewoon luisteren wanneer ze moeten ventileren?

7. Stop met jezelf met anderen te vergelijken.

Stop met wakker liggen over wat anderen wel en niet hebben. Hier is de waarheid: er zal altijd iemand zijn die een beter betaalde baan heeft, in een mooier huis woont, een mooiere auto bestuurt en op exotischere vakanties gaat. Je vrienden kunnen eerder een gezin stichten dan jij. Sommigen zullen misschien eerder met pensioen gaan.

Jezelf vergelijken maakt je gewoon ellendig en ongelukkig gepreoccupeerd met wat anderen als succes beschouwen. Maak je in plaats daarvan zorgen over wat jij als succes definieert. Toen ik begon te freelancen, had ik vrienden die me bespotten omdat ik niet zoveel geld verdiende als zij. Zoals ik het zag, had ik een flexibel schema, kon ik werken waar ik maar wilde en klaagde ik nooit over mijn werk omdat ik het leuk vond wat ik deed. Mijn vrienden die me een moeilijke tijd bezorgden, klaagden constant over hun baan, collega's, zo vroeg wakker worden, enz.

Wie denk je dat er gelukkiger was?

8. Pak het enige aan dat je hebt uitgesteld.

Dat ene ding stellen we allemaal uit: het telefoontje naar je verzekeringsmaatschappij, je bureau opruimen, de batterijen van de rookmelders vervangen. Net als die vuile vaat die ik eerder heb besproken, houdt het stellen van prioriteiten in dat bepaalde schijnbaar kleine taken zich niet opstapelen totdat je een hele dag bezig bent met inhalen.

Als je onvoltooide taken hebt, draag je altijd een zwaar gewicht met je mee, hoe klein elke taak ook is. Je moet het onthouden. Als het mogelijk is, als je eraan denkt, doe het dan goed.

Nadat je je prioriteiten voor de dag hebt opgesomd, voeg je een lang bestaand karwei toe aan je takenlijst. Aan het einde van de werkdag bel je bijvoorbeeld of organiseer je je werkplek, aangezien je al je belangrijkste en energieverslindende taken voor die dag hebt gedaan.

Je zult er versteld van staan ​​hoeveel beter en productiever je je zult voelen als je deze items van je lijst hebt afgestreept - ook al is het maar een mentale lijst.

Bevrijd jezelf.

John Rampton

John Rampton is een ondernemer, investeerder, online marketinggoeroe en startup-enthousiasteling. Hij is oprichter van het online facturatiebedrijf Due. John is vooral bekend als ondernemer en verbinder. Hij werd onlangs uitgeroepen tot #3 in de Top 50 Online Influ...

Lees verder

Aanbevolen verhalen

Vizio's XLED-tv's doen je misschien de trackingsoftware vergeten

Na te zijn genageld met een FTC-schikking van $ 2,2 miljoen voor het volgen van gebruikers, debuteert Vizio met nieuwe XLED-backlit HDR-schermen om uw aandacht te trekken.

Wat is er op tv: 'Mario Kart 8 Deluxe', 'Handmaid's Tale'

Ook nieuw op tv deze week: NFL Draft, 'American Gods', 'La La Land', 'Dear White People', 'Catastrophe'.

15 manieren om uw bedrijf te schalen en meer geld te verdienen

Uw bedrijf naar een hoger niveau tillen is een stapsgewijs proces.

Een brief van uw redacteur: Veranderingen in het verschiet

Mijn naam is Christopher Trout, je nieuwe hoofdredacteur. Je herkent mijn naam misschien niet, maar de kans is groot dat je iets hebt gelezen dat ik heb geschreven. Toen ik aankwam in Eng...

Zelfs kleine draadloze providers willen hun eigen internet-tv-service

Regionale provider C Spire neemt het op tegen Comcast, AT&T en Verizon met zijn nieuwe dienst.