7 manieren waarop de wetenschap bewijst dat vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan ​​echt werkt

Je kent waarschijnlijk het oude gezegde van Ben Franklin: Vroeg naar bed en vroeg opstaan ​​maakt een man gezond, rijk en wijs. Het is echt waar.

Ik weet. Ik ben ook geen ochtendmens, maar ik heb gemerkt dat door vroeger naar bed te gaan, ik eigenlijk als eerste wakker kan worden in de ochtend. Dat heeft me productiever gemaakt, en ik durf te zeggen succesvoller. Maar dat ben ik niet alleen.

Hier is de wetenschap om de woorden van advies van Ben Franklin te ondersteunen.



1. Helpt je beter om te gaan met negativiteit.

Helaas heeft een onderzoek in 2014 vastgesteld dat mensen die later naar bed gaan, meer kans hebben om overspoeld te worden met repetitieve negatieve gedachten. Als ondernemer kan ik instaan ​​voor die stelling. Ik kan niet tellen hoeveel nachten slaap ik heb verloren door me zorgen te maken over een teamlid, problemen op te lossen hoe meer geld binnen te halen of me af te vragen of het misschien tijd is om te gaan winkelen.

Maar terwijl slaapverstoring tot meer pessimistische gedachten leidt, helpt een goede nachtrust je om met problemen om te gaan en het oplossen van problemen te verbeteren. Door een patroon te ontwikkelen waarmee je elke nacht zes tot negen uur slaapt, kun je omgaan met alle negativiteit die op je pad komt.

2. Verhoogt uw kansen op succes.

Volgens Christopher Randler, een biologieprofessor aan de onderwijsuniversiteit in Heidelberg, Duitsland, hebben ochtendmensen de belangrijkste kaarten in handen als het gaat om zakelijk succes. Uit mijn eerdere onderzoek bleek dat ze over het algemeen betere cijfers halen op school, waardoor ze naar betere universiteiten gaan, wat weer leidt tot betere kansen op een baan. Ochtendmensen anticiperen ook op problemen en proberen deze te minimaliseren. Randler voegde toe: Ze zijn proactief. Veel onderzoeken hebben deze eigenschap, proactiviteit, in verband gebracht met betere werkprestaties, meer carrièresucces en hogere lonen.

Hoewel avondmensen een aantal voordelen hebben -- andere onderzoeken laten zien dat ze slimmer en creatiever zijn dan ochtendmensen, een beter gevoel voor humor hebben en extravert zijn -- lopen ze niet synchroon met het typische bedrijfsschema.

Bovendien kan een goede nachtrust u productiever maken, omdat het helpt bij het verbeteren van uw concentratie, geheugen en het oplossen van complexe problemen.

3. Ochtendmensen zijn vasthoudender, coöperatiever, aangenaam, gewetensvol en proactief.

Het hierboven genoemde werk van Randler heeft al vastgesteld dat leeuweriken actiever zijn dan nachtbrakers, maar zijn onderzoek ontdekte ook dat vroege vogels de neiging hadden volharder, coöperatiever, aangenamer en gewetensvol te zijn. Dit zijn allemaal positieve eigenschappen die leiders en succesvolle leiders bezitten, omdat ze hen sympathieker, gedisciplineerder, dankbaarder en leergieriger maken.

4. Slaap houdt je gezond.

Als je een freelancer, eigenaar van een klein bedrijf en een ouder bent, zoals zovelen van ons, kun je het je niet veroorloven om ziek te worden. Gelukkig is dat iets dat je kan helpen als je genoeg shuteye krijgt en vroeg wakker wordt.

Om te beginnen heeft onderzoek aangetoond dat voldoende slaap je immuunsysteem versterkt - wat een uitstekend preventief middel is tegen alle vervelende beestjes die rondgaan.

Ten tweede zorgt het krijgen van voldoende rust ervoor dat je voldoende energie krijgt zodat je kunt oefenen - behalve dat eerder wakker worden je de tijd geeft om in een training te knijpen voordat je wordt afgeleid. En als je uitslapen, heb je de neiging om het ontbijt over te slaan, wat betekent dat als je honger krijgt, je naar ongezondere opties gaat snakken.

5. Vermindert stress en maakt je gelukkiger.

Hier zijn twee scenario's.

Je moet om 8 uur 's ochtends de deur uit zijn en je slaapt uit tot 7.30 uur Je haast je om te douchen, je tanden te poetsen, iets te eten te pakken en ervoor te zorgen dat je alles hebt wat je nodig hebt voor de rest van de dag.

Als je om 6 uur 's ochtends wakker werd, heb je twee uur om je niet alleen voor te bereiden, maar ook om e-mails, het nieuws of een huisdierenproject in te halen. Het belangrijkste is dat het je ochtenden minder stressvol maakt, wat op zijn beurt je dagen minder stressvol maakt.

Het eerste uur of zo van je ochtend zet de toon voor de rest van je dag. Uit een onderzoek van Dr. Joerg Huber van de Roehampton University in Londen bleek dat 'ochtendmensen gezonder en gelukkiger zijn en een lagere body mass index hebben.'

6. Je stelt minder uit.

Een onderzoek uit 2008 wees uit dat vroege vogels niet zoveel uitstelden als mensen die later op bleven. Deze verklaring zou niet als een verrassing moeten komen, omdat ze proactief zijn en 's ochtends meer tijd hebben om taken uit te voeren. Als je niet tot het laatste moment wacht, verminder je je stress en kun je zorgeloos in slaap vallen.

7. Door te slapen zie je er beter uit.

Er was een interessant onderzoek van de Universiteit van Stockholm waaruit bleek dat degenen die er moe uitzagen, ook meer kans hadden om als ongezond en minder aantrekkelijk te worden beschouwd. Dat is niet per se het einde van de wereld, maar als je een solide eerste indruk probeert te maken op het andere geslacht, potentiële klant of potentiële belegger, wil je er zo goed mogelijk uitzien.

Je kunt de overstap maken naar ochtendmens.

Als je geen ochtendmens bent of als je moeite hebt om in slaap te vallen of te blijven, volgen hier een paar tips om je te helpen beter te slapen 's nachts:

Begin langzaam door eerder wakker te worden dan u normaal doet, bijvoorbeeld 15 minuten voor de eerste week, 20 minuten voor de volgende week, enzovoort, totdat u uw streeftijd bereikt.

Zelfs als je niet meteen in slaap valt, maak er dan in ieder geval een gewoonte van om elke avond op een vast tijdstip naar bed te gaan, bijvoorbeeld om 21.00 uur.

Elektronica, zoals je tv en smartphone, produceren licht dat je hersenen stimuleert. In plaats van Netflix te kijken, lees je een uur lang.

Dit is de klok van je lichaam die je vertelt wanneer je moet slapen en wanneer je wakker moet worden. Omdat het een deel van de natuur is, kun je een paar dagen kamperen om weer op het goede spoor te komen.

De ideale slaapconditie is pikdonker en een temperatuur tussen de 60 en 67 graden.

Beide zorgen ervoor dat u geen goede nachtrust krijgt.

Hierdoor ben je moe genoeg om de hele nacht door te slapen.

Ben je een vroege of late slaper? Welke voordelen ervaar je als je vroeg in slaap valt?

John Rampton

John Rampton is een ondernemer, investeerder, online marketinggoeroe en startup-enthousiasteling. Hij is oprichter van het online facturatiebedrijf Due. John is vooral bekend als ondernemer en verbinder. Hij werd onlangs uitgeroepen tot #3 in de Top 50 Online Influ...

Lees verder

Aanbevolen verhalen

6 manieren om buiten de gebaande paden te denken bij het promoten van uw kleine bedrijf

Heeft u problemen met de marketing van uw kleine bedrijf? Deze zes out-of-the-box-ideeën zullen helpen.

'Hearthstone' krijgt begin april de eerste uitbreiding van het jaar

'Journey to Un'Goro' brengt dinosaurussen en nieuwe mechanica.

Eerste door Unity gebouwde cartoon bewijst dat de engine niet alleen voor games is

'Dhr. Carton' is een grote stap voor het gebruik van de game-engine in film.

VIDEO: Tieners iPhone 7 Plus gaat in rook op

Je kunt zien dat de iPhone rook uitstraalt terwijl de plastic behuizing wegkrult van de handset.

Technische cadeaugids: 5 beste gadgets en wetenschappelijk speelgoed voor kinderen

Bent u op zoek naar een perfect cadeau voor uw kind? Welnu, het vinden van de juiste gadgets en wetenschappelijk speelgoed voor kinderen kan voor veel mensen overweldigend zijn. Hoe dan ook,...