10 bedtijdrituelen die je helpen reflecteren, ontspannen, slapen en slagen

Wat je voor het slapengaan doet, heeft een aanzienlijke invloed op waar je onderbewustzijn over piekert terwijl je slaapt, en op je mentale toestand wanneer je de volgende ochtend wakker wordt. Onderzoek wijst uit dat studeren voordat je naar bed gaat, je later veel beter kunt onthouden van die informatie.

Je gedachten afzetten is een uitdaging als je gestrest of angstig bent. Een nachtelijke routine helpt je te ontspannen, makkelijker in slaap te vallen en beter voorbereid te zijn op de volgende dag. Reflecteren aan het einde van elke dag, al is het maar voor een paar minuten, kan een grote impact hebben op je toekomst. Die momenten voordat je je ogen sluit, kunnen cruciaal zijn voor je succes.

Probeer deze 10 dingen voor het slapengaan te doen om je voor te bereiden op succes de volgende dag.



1. Schrijf drie dingen op die die dag goed gingen en drie dingen die niet goed gingen.

Doe een snelle audit van de dag. Elke dag erkennen wat er goed ging, zorgt ervoor dat je niet blijft stilstaan ​​bij wat er fout ging. Een moment nemen om het goede in elke dag te zien, helpt je ook om de vooruitgang die je boekt te waarderen. Zie dit als een oefening in dankbaarheid, om jezelf eraan te herinneren dankbaar te zijn voor alles wat je hebt.

Aan de andere kant is het waardevol om te erkennen wat er mis is gegaan. Door een stap terug te doen om te zien wat er kan worden verbeterd, kun je tweaks maken voordat problemen uitgroeien tot volwaardige rampen.

Als u ziet hoe u elke dag kleine verbeteringen kunt aanbrengen, kunt u al vroeg koerscorrecties uitvoeren. Maar maak tijd om zowel het goede te erkennen als het slechte te erkennen. Dit duurt maximaal vijf minuten.

Gerelateerd: De bedtijdroutines van 4 uitzonderlijk succesvolle mensen

2. Maak de takenlijst voor morgen.

Of je dit nu aan het begin of aan het einde van je nachtelijke routine doet, het is enorm waardevol om een ​​duidelijk beeld te krijgen van hoe morgen eruitziet voordat de dag eindigt.

Een duidelijke en beknopte takenlijst zorgt ervoor dat je wakker wordt met een doel. Als je het voor het slapengaan doet, zul je je op je gemak voelen - je zult niet woelen en draaien en je zorgen maken over wat je de volgende dag moet doen. Je hebt het allemaal opgeschreven, zodat je kunt ontspannen. Je lijst staat morgenochtend op je te wachten.

Door een lijst te maken voordat je naar bed gaat, krijgt je onderbewustzijn de kans om de hele nacht over ideeën na te denken. De zandman kan je helpen brainstormen terwijl je slaapt. En als je eenmaal wakker bent, ga je naar de races met een duidelijk idee van wat de dag voor je in petto heeft.

Gerelateerd: Actie- en ideeënlijsten gebruiken om taken prioriteit te geven en dingen gedaan te krijgen

3. Stel vast wat je morgen nodig hebt.

Sommige mensen geloven heilig in de gewoonte om de kleding van morgen de avond ervoor klaar te leggen, of de lunch klaar te maken en klaar te maken om te pakken en weg te gaan. Deze kleine rituelen zijn als repetities voor de komende dag die ons helpen te ontspannen om te slapen. Deze taken 's nachts gedaan krijgen, is enorm handig als je de volgende dag een druk schema hebt of in crunch-tijd bent.

Hoe meer u van tevoren kunt doen, hoe beter u voorbereid bent om u te concentreren op wat echt belangrijk is. Het betekent dat je minder haperingen hebt omdat je klaar bent om de deur uit te gaan. Door je dag soepel te laten verlopen, vergroot je je zelfvertrouwen om de wereld tegemoet te treden: lunch in de hand en met schoenen die bij je riem passen.

Gerelateerd: 3 stappen naar perfecte ochtenden, productievere dagen en een gelukkiger leven

4. Neem een ​​warme douche of ga lekker in bad.

Het doel van bedtijdroutines is om te ontspannen en te ontstressen. Op avonden dat je extra hulp nodig hebt om los te komen en te kalmeren, kan een warme douche wonderen doen.

Er is een reden waarom zoveel mensen beweren hun best te doen in bad. Onderdompeling in water staat bekend als extreem therapeutisch en kan je helpen los te komen van de hyperverbondenheid van technologie. Water heeft een manier om je geest te kalmeren, zodat je gedachten vloeiender kunnen worden en je ideeën de kans krijgen om te kristalliseren. Probeer het! Misschien merk je dat je je 'aha-moment' hebt terwijl je aan het schuimen bent.

Gerelateerd: Hoe deze douchetruc je energieker kan maken voor de werkdag

5. Een lange wandeling.

Sommige mensen zweren bij het 's avonds voor het slapengaan naar de sportschool gaan. Als je daar te opgewonden van raakt, kan een lange wandeling misschien net de truc zijn. In een rustig tempo lopen is ontspannend, niet belastend. Het helpt je geest af te koelen en je lichaam te ontspannen.

'S Nachts buiten zijn, losgekoppeld van technologie, kan de broodnodige ruimte voor reflectie bieden. Deze keer weg van de drukte wordt vaak over het hoofd gezien. Door 's nachts door je buurt te dwalen, kun je dingen in een nieuw perspectief zien en ideeën aanwakkeren. Laat je gedachten de vrije loop terwijl je voeten wandelen.

Verwant: Op zoek naar inspiratie? Maak een wandeling.

6. Rekken.

Voel je je aan het eind van de dag een zombie, met stijve gewrichten, krampende spieren en steken in je rug? Misschien is het tijd om te st-re-tchen, om je los en lenig te maken voor een goede nachtrust. Door een paar minuten uit te rekken, weet je lichaam dat het tijd is om te ontspannen.

Zoek een rustige plek in je appartement of huis en sta jezelf toe te herkennen hoe je je fysiek voelt. Als je de hele dag in een bureaustoel zit, kunnen je schouders, rug en benen waarschijnlijk een paar minuten TLC gebruiken. Rekken helpt je ook om blessures te voorkomen en je lichaam echt te voelen, om nog maar te zwijgen van het verlichten van al die opgebouwde spanning en stress.

Verwant: 9 yogahoudingen die je aan je bureau kunt doen zonder er echt raar uit te zien (Infographic)

7. Breng tijd door met iemand die dicht bij je staat.

Laura Vanderkam, auteur van Wat de meest succesvolle mensen doen voor het ontbijt, raadt aan om over je dag te praten met iemand die belangrijk voor je is. Het is een geweldige manier om te ontstressen, na te denken, verhalen uit te wisselen en op te laden.

Praten over wat er in je leven aan de hand is, is een belangrijk onderdeel van het ontwikkelen van diepe en duurzame relaties. Vind tijd om contact te maken met vrienden, familie of je partner. Weten dat er van ons gehouden en verzorgd wordt, kalmeert ons. Zelfs gewoon spelen met een huisdier kan helpen de spanning te verminderen en je bloeddruk te verlagen. Trouwens, wat is een betere manier om je dag af te sluiten dan jezelf te omringen met degenen voor wie je zorgt?

Gerelateerd: 8 redenen waarom getrouwde ondernemers meer kans hebben om te slagen

8. Mediteer.

Meditatie stelt onze geest in staat om rust te vinden te midden van onze chaotische dag. Het is niet verwonderlijk dat het snel gemeengoed wordt in de gejaagde werelden van zaken en ondernemerschap.

Meditatie geeft ruimte en perspectief om die snelle gedachten te kalmeren die je van een goede nachtrust beroven.

Het beheersen van meditatie kost tijd en geduld. Consistentie is de sleutel - onze hersenen, gewend aan afleiding, zullen niet automatisch focussen en bewust blijven in het heden. Blijf volhouden - deze geestverruimende oefening is de perfecte manier om je dag af te sluiten.

Gerelateerd: 5 manieren waarop u mindfulness kunt gebruiken om uw hersenen te herstellen, stress te verminderen en prestaties te verbeteren

9. Visualisatie.

Succesvolle mensen delen het vermogen om hun succes te visualiseren. Nadat ze duidelijk hebben waar ze naartoe willen, verankeren ze dat beeld stevig in hun hoofd.

Door dit voor het slapengaan te doen, wordt dat doel in je onderbewustzijn verstevigd terwijl je slaapt. Napoleon Hill, auteur van Think and Grow Rich, noemt dit je hoofddoel visualiseren. Zie je hoofddoel als de missieverklaring van je primaire doel in het leven.

Oefen met visualiseren wat uw belangrijkste doel is om uw gewenste resultaat, uw grootste doelen en dromen te bevestigen. Als je dit voor het slapengaan doet, wordt je creatieve onderbewustzijn geactiveerd terwijl je slaapt. Houd een notitieblok naast je bed voor als je wakker wordt met nieuwe en opwindende ideeën!

Gerelateerd: 6 Life Hacks geleerd in de gevangenis die uw productiviteit zullen maximaliseren

10. Plannen voor voldoende slaap.

Ten slotte plannen succesvolle mensen hun dagen en nachten om ervoor te zorgen dat ze voldoende rust krijgen. Ze weten dat als ze dag in dag uit vier of vijf uur slapen, ze chagrijnig, uitgeput en mentaal uitgeput raken. Slaaptekort wordt in verband gebracht met hoge bloeddruk, hartaandoeningen en beroertes.

De National Sleep Foundation adviseert volwassenen tussen de zeven en negen uur slaap per nacht. Elke avond rond dezelfde tijd naar bed gaan helpt je lichaam om een ​​slaapritme op te bouwen, zodat je slaap meer herstellend is. Als je je elke nacht aan hetzelfde patroon houdt, zal je lichaam eraan wennen en weten wanneer het tijd is om te ontspannen. Uiteindelijk zal het gemakkelijker worden om in slaap te vallen.

Voel je je al slaperig? Komt er een geeuw op? Slaap lekker...

Diepe Patel

Deep Patel is de auteur van A Paperboy's Fable: The 11 Principles of Success. Het boek werd in 2016 uitgeroepen tot het #1 beste zakelijke boek door Success Magazine en in 2016 uitgeroepen tot het beste boek voor ondernemers door Entrepreneur Magazine.

Lees verder

Aanbevolen verhalen

Microsoft plaagt Windows 10 'Find Lost Pen'-functie

De nieuwste versie van Windows 10 Insider-preview biedt een heleboel nieuwe functies die schrijvers zullen waarderen, waaronder de mogelijkheid om te zien waar je was toen je je pen voor het laatst gebruikte.

Facebook wil je helpen de aandacht van je senator te trekken

Met badges voor kiesdistricten kunnen gekozen functionarissen gemakkelijker opmerkingen van mensen die in hun district wonen, herkennen.

Herinneringen voor het slapengaan, zachte wake-ups en slaapregistratie inschakelen in iOS 10

Als je moeite hebt om regelmatig een volledige nachtrust te krijgen, kan de nieuwe Bedtime-functie in iOS 10 misschien helpen. Stel een wektijd in en hoeveel uur slaap je nodig hebt, en iOS biedt bedtijdherinneringen, zachtere alarmen en basis slaapregistratie via de Gezondheid-app.